Financiranje predsjedničkih izbora 2009-2010 u Hrvatskoj: Sukobljene interpretacije Zakona o financiranju izborne promidžbe
Prof. dr. sc. Robert Podolnjak
Autor elaborira dva fundamentalna problema prisutna u posljednjim predsjedničkim izborima u Hrvatskoj s aspekta financiranja izborne promidžbe. Prvi problem proizlazi iz nesukladnosti dva zakona kojima je regulirano financiranje izborne promidžbe – Zakona o financiranju izborne promidžbe za izbor predsjednika Republike Hrvatske iz 2004 i Zakona o financiranju političkih stranaka, nezavisnih lista i kandidata iz 2007. godine. Drugi i značajniji problem u financiranju promidžbe u posljednjim predsjedničkim izborima je bio u tome da su državna tijela ovlaštena da provode propise vezane uz financiranje izborne promidžbe bila duboko podijeljena po pitanju koji od navedena dva zakona je mjerodavan u reguliranju specifičnih pitanja. Sukob između Državnog izbornog povjerenstva, Ustavnog suda, Državnog ureda za reviziju i Ministarstva uprave spriječio je učinkovito sankcioniranje prekršaja počinjenih tijekom izborne promidžbe.
Ključne riječi: predsjednički izbori; Hrvatska; financiranje izborne promidžbe
Cijeli tekst dostupan na: